שמי סופי שעיו-זרביב, אני תרפיסטית במוסיקה ותיאטרון בובות.
בוגרת תואר ראשון בפסנתר וחינוך באקדמיה למוסיקה רובין ירושלים ובוגרת לימודי תעודה בתרפיה במוסיקה בדוד ילין ירושלים.
בוגרת תואר ראשון בפסנתר וחינוך באקדמיה למוסיקה רובין ירושלים ובוגרת לימודי תעודה בתרפיה במוסיקה בדוד ילין ירושלים.
בוגרת המסלול ללימודי תעודה "הבובה ככלי טיפולי" בבית הספר לאמנות תיאטרון הבובות בחולון.
אני עובדת כמטפלת במסגרות משרד החינוך, ובקליניקה פרטית.
הקליניקה במרכז ת"א בה אני מקבלת ילדים מגיל הרך ועד לגיל ההתבגרות עם איחורים התפתחותיים, קשיים רגשיים, לקויות למידה, תקשורת (PDD על כל גווניו), קשיים חברתיים. חוסר בשלות רגשית וקשיים רגשיים אחרים, קשיים חברתיים, שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה.
למי מיועד הטיפול
טיפול במוסיקה הינו טיפול המכיל אלמנטים מילוליים ובלתי מילוליים. המוסיקה היא אלמנט בלתי מאיים, לכן ניתן לבטא דרכה, פעמים רבות, את מה שלא ניתן לבטא במילים. תהליך יצירת המוסיקה מאפשר ביטוי רגשות, ובאמצעותו- העלאת הרגשות למודעות והגברת היכולת להתמודד איתם. לדוגמא, בעת תיפוף ניתן לשחרר אגרסיות ולפרוק מתחים. בנוסף לכך מחקרים מצאו שהטיפול במוסיקה מביא להפגת כאב, העלאת מצב הרוח, התעלות רוחנית, הפחתת עייפות, העלאת רמת החיים ולתחושת רוגע כללית.
טיפול במוסיקה הינו טיפול המכיל אלמנטים מילוליים ובלתי מילוליים. המוסיקה היא אלמנט בלתי מאיים, לכן ניתן לבטא דרכה, פעמים רבות, את מה שלא ניתן לבטא במילים. תהליך יצירת המוסיקה מאפשר ביטוי רגשות, ובאמצעותו- העלאת הרגשות למודעות והגברת היכולת להתמודד איתם. לדוגמא, בעת תיפוף ניתן לשחרר אגרסיות ולפרוק מתחים. בנוסף לכך מחקרים מצאו שהטיפול במוסיקה מביא להפגת כאב, העלאת מצב הרוח, התעלות רוחנית, הפחתת עייפות, העלאת רמת החיים ולתחושת רוגע כללית.
הטיפול במוסיקה מקל על הטיפול הפסיכותרפי בכך שהוא מאפשר לבטא את הרגשות בצורה לא מילולית, אך ניתן ואף רצוי לשלב עיבוד מילולי של התכנים שעלו בעת הנגינה.
הטיפול במוסיקה ותיאטרון בובות יכול להתאים לבני 3 לערך ומעלה. כבכל שיטת טיפול המטופלים מגיעים לרוב בשל קושי מסוים: פיזי, נפשי, תקשורתי, התנהגותי, חברתי, שכלי או רוחני.
הטיפול במוסיקה ותיאטרון בובות מטפל בבעיות התנהגותיות, בעיות חברתיות ונפשיות אצל ילדים ובמקביל מלווה את הורי הילד במהלך הטיפול.
מארגנת קבוצות למיומנויות חברתיות
מטרת הקבוצות להרחיב את הכלים המצויים ברשות הילד בהתמודדות החברתית. אנו נסייע לילד לחוות חוויה של הצלחה באינטראקציה בינאישית דרך מוסיקה, משחקי דמיון ודרמה, מתקני תנועה ועוד. התנסות זו תאפשר לילד להעלות את הביטחון העצמי ביצירת קשרים חברתיים עם בני גילו הן במסגרת הטיפולית והן במסגרת החינוכית.
טיפול קבוצתי במוסיקה לשיפור מיומנויות חברתיות
המוסיקה היא שפה המחברת בין אנשים ויוצרת תחושת שייכות, שיתוף ואחדות. המוסיקה גורמת להפעלת הרגשות והחשיבה, למוטיבציה לשיתוף פעולה, להנאה ולתחושת שחרור. הניסיון מראה כי ילדים המשתתפים בקבוצות טיפוליות מוסיקליות משפרים את יכולתם ליצור קשרים עם אחרים ומשפרים את תחושת המסוגלות שלהם ואת דימויים העצמי.
המוסיקה היא שפה המחברת בין אנשים ויוצרת תחושת שייכות, שיתוף ואחדות. המוסיקה גורמת להפעלת הרגשות והחשיבה, למוטיבציה לשיתוף פעולה, להנאה ולתחושת שחרור. הניסיון מראה כי ילדים המשתתפים בקבוצות טיפוליות מוסיקליות משפרים את יכולתם ליצור קשרים עם אחרים ומשפרים את תחושת המסוגלות שלהם ואת דימויים העצמי.